12 Ekim 2008 Pazar

0

VENEDİK DEĞİL ESKİŞEHİR


BUGÜNKÜ MİLLİYET GAZETESİNİ ALDIĞIMDA MANŞETTEKİ HABERİ GÖRÜNCE HEM ŞAŞIRDIM HEMDE GURURLANDIM. MEMLEKİTİMİN ESKİŞEHİR OLMASI BÖYLE BİR BELEDİYE BAŞKANINA SAHİP OLMAMIZ BENİ ÇOK GURURLANDIRDI


BU GAZETEDEKİ RÖPORTAJI EKLEMK İÇİN İNTERNETTE YAZIYI ARADIM AMA DAHA GÜZEL BİR YAZI BULDUM AŞIĞIDAKİ YAZI ALINTIDIR ORJİNAL YAZININ LİNKİNİDE EKLİYORUM
Tura gelişimin iyi bir başlangıç olduğunu söyleyemem. Şehre indiktensonra tercih ettiğim Ceylan Turizm'in görevlilerinin bagajda boşyer varken tüm bavulları, benim o sıralar daha siftahını bile doğrudüzgün yapamadığım yeni bisikletimin üzerine yığdıklarını görüncesinirler oldukça gerildi. Bir de bisikleti çıkarırken çabuk olmamkonusunda kaba bir uyarı alınca bir daha asla o firmayla gitmemekararı alarak başladım trenvayı takip etmeye... Şehrin merkezinegideceğim. İlk durak Doktorlar Caddesi. orada bir tanıdığımıgöreceğim. Nedense bu şehirde ilerlerken sanki daha önce birçok kezgelmiş gibi hissediyorum kendimi. Hiç yabancılık çekmiyorum. Buarada giderken Ankara'da çok az gördüğüm bisiklet yolundan dageçmeden edemiyorum. O sırada bir bisikletli görüyor ve hemenDoktorlar Caddesi'nin yerini soruyorum. Sağolsun bana oraya kadareşlik ediyor.Şehrin içinde gezinirken kalabalık yerlerden geçiyorum. Etraftabirçok bisikletli var. Gözlüğümün önünde ayna olduğu için arkamıgörebiliyorum. Fakat bunu farkedemeyen arkamdaki otomobil sürücüleriarkama dönüp bakmayınca şerit değiştireceğimi düşünerekduraksıyorlar, hatta çoğu zaman yol veriyorlar. Bu duruma çokşaşırıyorum. Bir yandan böyle bir muameleyle karşılaşmanın sevinciniyaşarken, bir yandan da Ankara'da trafikte sıkıştırıldığım zamanlaraklıma geliyor ve "neden benim şehrimde de böyle değil" diyehayıflanıyorum.Yolda giderken insanların yüzlerinde bir sakinlik var. Bir telaşsözkonusu değil.İnsanlar bir yere yetişmek için birbirineçarpmıyorlar. Birbirlerini kırmıyorlar.Şehrin meşhur çayının yanına gelip duruyorum. Sanki sadecekartpostallardan, resimlerden gördüğüm Venedik şehrindeyim.Yalnız bir tek fark var...Burası Venedik değil Eskişehir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top