20 Ağustos 2009 Perşembe

0

Beni kutlamalısın, sigarayı bıraktım.

"Beni kutlamalısın sigarayı bıraktım"
Kimindi bu şarkı sözü ya, çok tanıdık geliyor ama birden hatırlayamıyor insan...

Bugün sigarayı bırakalı 1,5 ay olmuş...
Aslında hepimiz biliyoruz sigaranın zararlarını ama bile bile içiyoruz işte...
Sigarayı bırakma kararını eşimle birlikte almıştık, elimizdeki son paketler bitince içmeyecektik. Ben daha sağlam çıktım, eşimin işyerindeki arkadaşları sigara ikram edince dayanamayıp içiyormuş ama paket almıyorum diyede kendini savunuyor.
...
Ben bırakamam diyordum, çünkü eşimin iradesi daha kuvvetlidir ama bırakan ben oldum. İlk haftalarda sigaradan ciğerlerinizde oluşan sigarayı pisliğini atmaya başlıyorsunuz, ve onu takip eden öksürük. Öyle böyle bir öksürük değil ama, her öksürdüğünde insanın kemikleri birbirine giriyor sanki. 2 hafta sonra öksürükte bitiyor, normal hayatınıza geri dönüyorsunuz.
...
Sonra masa başı kahve sigara muhabbetleri sizi sarmamaya balışıyor. Sigara içenin dumanı üstünüze üstünüze gelip sanki sizi boğuyor. Şimdi hiç sigara içmemiş gibiyim... Şu kahve olayınıda azaltıp, başka birşey içmem lazım, yoksa aklıma hep sigara geliyor. Mesala bitki çayı, yada meyve çayı. Birde sigara metabolizmayı %10 hızlandırıyormuş, bırakınca bu hız aynen düşüyor buda bize kilo olarak geri dönüyor. Peki ben kilo almadım mı aldım. 3 kilo aldım 1 ay içinde, 1 kiloyu geri verdim. Umarım daha fazla kilo almam.

Herkese sağlıklı günler diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top