23 Kasım 2011 Çarşamba

0

pratik, basit atıştırmalık yemekler

domatesli pastırmalı yumurta
Dışarıdan eve geldiğimizde bir lokma yenecek yemek olmaz ya hani, işte o anlarda yapılmış pratik lezzetli bir yemek.. Diğeride yaz tatlinde annemle öğlen acıkınca napalım dediğimizde uydurup yediğimiz öğlen atıştırmalığı. Hatta çay sofralarına, kahvaltılara bile yakıştırdım ben.. Arada böyle atıştırmalıklar keyifli oluyor:) Bir kötü yanı var tazecik dumanı üstünde bir ekmekle yenince kontrolden çıkabiliyorsunuz:)

domatesli pastırmalı yumurta için
(malzemeler tamamen size kalmış)
1 adet soğanı ince yemeklik doğrayalım. Zeytinyağında soteleyelim. 1 tane ince sivri biberin çekirdeklerini çıkararak çok ince kıyın. 100-150 gr kadar pastırmayı küçük doğrayıp biberle beraber soğana ekleyelim soteleyelim.
5 tane olgun domatesin kabuklarını soyup minik doğrayıp pastırmalarımızın üzerine dökelim suyunu salana kadar kavuralım.
Pastırma bol baharatlı olduğu için baharat eklemedim biraz karabiber kullandım. 4 tane yumurtayı da kırdıktan sonra tuzunu ekleyip karıştırıyoruz pişince ocaktan alıp sıcak sıcak servis yapıyoruz. 

basit bir okadar lezzetli yumurtalı patates, çakma rösti:)
ben iki kişilik hazırladım miktar yine size bağlı..

3 tane orta boy patatesin kabuklarını soyup yıkayıp rendeliyoruz. 1 tane yemeklik doğranmış soğanı pembeleştirip patatesleri ilave edip karıştıra karıştıra soteliyelim.
2 tane taze soğanı kıyıp patateslere ilave edip karıştırın. 3 tane yumurta kırıp karıştırarak pişirelim. Pulbiber, karabiber ve tuzla tatlandırıp ocaktan alın. Sıcak olarak servis yapalım.


üzerine de mis gibi ev yapımı limonatayı da yudumlayınca...
arşivlerde unutulmuş geçen yazdan kalma ev yapımı limonatam. mis gibi kokuyordu nede olsa ev yapımı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top