23 Ekim 2009 Cuma

0

Polimer Kil Çikolata Serisi...



       En sevdiğim Fimo markanın bakır efektlisi (metallic cooper -27) ile yaptığım çalışmalar.



        İlk takımda kenardaki silindir şeklindeki boncukları ahşap boncuk üzerine kaplama çalıştım. Pendantın üzerine yaptığım renkli şeritlerden, boncuk üzerlerine de yapıştırdım. Boyun kısmını floş iple tamamladım. Küpede renkli şeritleri biraraya getirip sararak o spirali oluşturdum.

 

      Pendanttaki karenin içinde uzun gelip kestiğim kapı boncuğunun akrilikten yapılan bir parçasını kullandım. Pişince ne olur acaba, dedim ama birşey olmadı :)



       Araya damarlar kattığım bakır fimonun üzerine hamur açma makinasıyla yaprak altın varak geçtim. Kalan hamurdan küpe ve üst boncuğu yaptım. Dikiş efekti vermek için ebeşuarla hafifçe bastırdım.



 



        Bu takımda baskı tekniği uyguladım. Yine bakır efektli hamura görünen şekli verdikten sonra, kurdela kapamayla kenarları kapattım. Bu aşamada kurdela kapama aparatını pense yardımıyla oldukça açın ve hamuru için yerleştirdikten sonra çok fazla olmamak şartıyla sıkıştırın. Çok sıkıştırısanız hamur inceleceği için sonrasında tutmayacak, kırılacaktır. Sadece dişler hamura biraz geçecek kadar kapatmanız yeterli. Pişince çok sağlam oluyor, merak etmeyin. Bu işlemi kesinlikle hamur pişmeden yapmanız gerekmekte.



       Baskı yapacağınız objeyi (ben desenli bir boncuk kullanmıştım) hamur üzerinde hafifçe bastırarak gezdirin.

Piştikten sonra parmak yaldız geçtiğinizde desenler daha net görülecektir.

 

      Bu küpede de yine Fimo bakır efektli  ve Fimo sedef efektli beyaz (metallic pearl -08) karışımı kullandım. Makinadan geçirdiğim karışımı kretuar ile kesip, üzerine ucu içeride olan tükenmez kalem ile hafifçe bastırdım.



        Sedefli hamur pişince olağanüstü güzel oluyor. Aslında tüm efektli hamurları pişirmeden rengini anlamıyorsunuz. Ben Fimo' nun glitter efektli kırmızı (glitter red  -202) haricindeki tüm efektli hamur renklerine hastayım. Onu sevmedim, hiçbirşeye de yakıştıramadım. Pişince acayip çirkin bir renk oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top