14 Ekim 2010 Perşembe

0

limonlu cheesecake

Defalarca yapmama rağman bloğumda bir dilimcik bile fotoğrafı yok :) Melisa'nın doğumgününde de yapmıştım farkettim ki bütün doğumgünlerinde ben limonlu cheesecake yapmışım :) reçetesi pastacı Burcu'ya ait. Bu sefer 500gr quark (yağlı süzme yoğurt) 300 gr krem peynir kullandım. Alt tabanı için buzlukta duran pandispanyayı rondodan geçirerek ve içine badem tozu ekleyerek kullandım amaç değerlendirmek çok da güzel oldu.
26 cm.lik kalıpta pişirmeme rağmen yetmedi. İki tane olsaymış ancak yetecekmiş, çok beğenilidi. 
Tarifi aynı şekilde aktarıyorum size deneyeceklere kolaylıklar diliyorum...


malzemeler
·         1,5 paket eti burçak
·         100 gr tereyağı
·         3 paket krem peynir (mümkünse trakya çiftliği)
·         1 su bardağı toz şeker
·         1 paket vanilya
·         2 yumurta
·         200 ml. bir küçük kutu sıvı krema
·         3 çorba kaşığı un
·         1 limon suyu ve rendesi

    hazırlanışı
      Büskuvileri rondodan geçirin. Tereyağını eritin ve büskuviler ile iyice karıştırın. Kalıbın zeminine bastırarak yayın buzdolabında dinlendirin.
Yumurta ve şekeri mikser ile iyice çırpın. Vanilyayı katıp tekrar çırpın. Unu ekleyip tekrar çırpın. Peynirler hariç diğer malzemeride katıp çırpın. En son peynirleri ekleyip homojen bir karışım elde  edinceye kadar çırpın.
Buzdolabından kalıbı çıkarın. Limonlu karışımı büskuvilerin üzerine dökün. Önceden ısıttığınız 200C fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Piştikten sonra tezgahta ılınmasını bekleyin.
     Ben bu aşamadan sonra 250 gr. frambuazı bir çay bardağı şekerle beraber pişirdim. Blendırdan geçirdikten sonra ılındıktan sonra kekin üzerine döktüm. O şekilde bir gece buzdolabında beklettim. Servise yakın üzerine antep fıstığı serptim. Biraz hareket vermesi açısından :)

vee mimlendim... zelihacım tatlı arkadaşım tarafından. Bu sayede istatistiklerimi öğrenmiş oldum:)
sifali yemektarifleri Fuat Bey'de mimlemiş. Çok teşekkür ediyorum kendisine.. 
1. sırada tuzlu gevrek kurabiye var

2. sırayı revani alıyor

3. sırada köfteli patlıcan ve mercimek çorbası var

4. sırada peynir çanakları ve hardallı mayonezli patates salatası var

5. sırada iki gündür yayında olan uğur böceği ve kelebek pastası var

6. Benimde çok sevdiğim 91 yılından beri yaptığım menşeeni kendime ait olduğunu sandığım ve yanıldığım :)) tavuk kokoreç var.

vee geldi mimlemeye.. ebelemeye...:)

seçmek çook zor
ve mimlenmemiş olanları seçmeye gayret ettim :) benden hızlı davrananlar olmadıysa:)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top