18 Şubat 2011 Cuma

0

tantuni

Tantuniyi buralarda bulmak mümkün değil sadece tr ye gidişlerde özlem giderdiğimiz bir yemekti. Taki evde yapana kadar. Sadece dışarıda yapılış şekillerini gözlemlediğim tantuniyi evde yaparsam aynı tadı yakalayabilirmiyim diyordum ama yakaladım:) Gözlemlediklerim neydi; çok minik doğranmış et haşlanmış şekilde özel tavasında yanında iki şişe bulundurularak pişirilyordu. Sanırım birinde yağ birinde su vardı. Eti minik doğramak çok uğraştıcı olsa gerek dedim ve hemen püfüdük nokta uyguladım. Bir kere biftek kullanırsam doğrama daha rahat olurdu hele birazda dondurursam eti işim çok daha kolaydı. Bende öyle yaptım. Eti mutlaka kesilecek sertlikte dondurun Bifteği şeritlere bölün ve minik minik doğrayın. Çalışması çok pratik ve kolay oluyor. Haşlamaya gelince eti yayvan tencereye alıp üzerine 1 bardak su ekledim ve suyunu çekene kadar pişirdim bu şekilde haşlanmış oldu:) Lavaşı kendim yaptım siz ambalajlı şekilde hazır da alıp kullanabilirsiniz. Ama unutmayınki içindeki katkı maddelerini.

malzemeler
600 gr biftek
1 su bardağı su
4 ym kaşığı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
1,5 çay kaşığı sumak
tuz

lavaşı için
1 kg.dan 1 su bardağı eksik un
1 pk maya
tuz
su

Un, maya ve tuzu karıştırın azar azar su ilave ederek yumuşak hamur hazırlayın. Yumurtadan büyük bezeler hazırlayıp unladığınız zeminde açarak teflon tavada yağsız olarak önlü arkalı pişirin.

garnitürü için
3 tane büyük kurusoğan
1 demet maydonoz
3 adet domates
tuz
Soğan ve domatesleri küçük küp doğrayın, maydonozu ince kıyın tuz serpip karıştırın.

Tantuni yapımı için
Etleri yukarıda anlattığım şekilde hazırlayın. Suyunu çekince üzerine yağı ekleyip kavurun. Baharatları ve tuzu ekleyip karıştırın. Üzerine biraz daha zeytinyağ gezdirip karıştırın ve ocaktan alın.

Lavaş ekmeklerinin içine bölüştürün üzerine hazırladığınız garnitürden ekleyin ve kimyon serpip rulo yapın. Sıcak olarak limon dilimi ve süs biber turşusuyla servis yapın. Tadına doyum olmayan tantunileriniz hazır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top