24 Şubat 2011 Perşembe

0

tekirdağ köftesi

Çanakkale'ye giderken Tekirdağ malum yolumuzun üzeri hatta geçen sene ilk defa tr ye arabayla gittiğimizde gece 12 de durup köfte yemiştik. Ev de yapmayı hiç düşünmemiştim taki sevgili Eylemde görünceye kadar. Tarifi aynı şekilde uyguladım bir tek yumurta miktarından bir tane azalttım sonuç mu mükemmel Tekirdağ köfteleri...

malzemeler
500 gr kıyma
1/2 su bardağı un
1/2 su bardağı irmik
1 tane rendelenmiş kuru soğan
5 diş sarımsak
2 tane yumurta
karabiber
kimyon
tuz

hazırlanışı
Tüm malzemeleri karıştırıp çok iyi şekilde yoğurun. Bir gece buzdolabında bekletin. Ertesi gün dolaptan çıkarın tekrar yoğurun orta boy ceviz büyüklüğünde koparıp elinizde yuvarlayarak uzun köfteler yapın elinize yapışırsa çay tabağına z.yağ koyarak elinizi ıslatıp şekil verin. Mangal yada sıvıyağda kızartarak servis yapın.


sevgili arkadaşlarımdan lezzet saati bu çok keyifli ödülü benimlede paylaşmış kendisine çok teşekkür ediyorum. Bütün blogarkadaşlarımla bende paylaşıyorum..









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top