24 Ekim 2012 Çarşamba

0

Eda Taşpınar 'ın Taklitlerine Büyük Markalardan Yakın Markaj !

Sevgili dostlarım sevgili takipçilerim sizler için müthiş bir moda dedikodum var ! Ne yapıyorsanız 5 dakikalığına bırakın beni dikkatlice okuyun çünkü bomba haberler özel alaka ister :)
 
Dedikodu diyorum ama aslında gerçeğin ta kendisi. Beni twitter 'dan takip eden okuyucularım geçen hafta Eda Taşpınar 'ın copycat Chanel kıyafeti hakkında attığım tiviti hatırlayacaklardır. Bilmeyenler için aşağıda görselini paylaşıyorum. Bu tivitim sonrası öyle bir kıyamet kopmuş ki sormayın !
 
 
İstanbul Chanel mağazalarının iyi müşterilerinden olan X hanım (hayır kendisi sandığınız gibi bu blogda fazla konu edilmeyen bir isim. Ama kendisini afişe etmek istemedi o yüzden ismi bende saklı) bu tivitim sonrası hemen Chanel mağazasını arayıp orjinaline 8500 euro verdiği bu Chanel kıyafeti iade etmek istediğini söyler. Çünkü kıyafetin "taklidinin" çok tanınan bir ismin üstünde görülmüş olması işin tüm büyüsünü bozmuştur. Chanel mağaza müşterinin haklı tepkisine anlayışla yaklaşır ve geri almayı kabul eder. Ama sebep olarak bu taklit olayı resimli belgelerle birlikte Chanel 'in Paris merkezine rapor eder. Merkez olaya büyük bir tepki gösterir. Aynı günlerde İstanbul 'da bulunan bir üst düzey Chanel yöneticide bu durumla yakından alakadar olur. Sonuçta yasal yollara başvurulmak istenir hatta kendisine bir yazı bile yazılmak istenir ama hepinizin bildiği gibi bu "esinlenme" olaylarında ki yasal boşluklar ortada. Eda Taşpınar ile şahsen görüşme yerine biraz daha yakından izlenmeye karar verilir.
 
 
Ve bu fırtına sonrası öğreniyorum ki bu konuda rahatsız olan sadece Chanel değilmiş. Bir çok lüks marka Eda Taşpınar 'ın "esinlenmelerinden" şikayetçi çünkü Chanel örneğinde olduğu gibi taklidi görünür görünmez orjinalini alan müşteriler paralarını geri istiyormuş. Markanın iyi müşterisi olanlar iade konusunda şanslılar ama yeni bir müşteriyse ne yazık ki iade konusunda ciddi sorunlar yaşanıyormuş. Ortada dönen paralar da öyle azımsanacak ölçüde değil. Tabi bunu duyunca şöyle geriye doğru gittim. Gerçekten de sezonun hit bir parçası Eda Taşpınar 'ın üstünde görüldükten sonra hiçbir sosyetik isim orjinaliyle görülmüyor.
 
Memleketin moda ikonu sayılan ismin kulis arkasında yaşattıkları ne kadar bize has bir özellik değil mi ? Ben daha ne esinlenmeler ne Brands For Less giyip orjinaldir diye gezinenleri biliyorum da herşeyin zamanını bekliyorum :) Bu yazıyı yazıyorum ama sanmayın ki Eda Taşpınar 'ı sevmem. Aksine twitter ve instagram 'da ki samimi ve sıcacık yaklaşımıyla kendisini pek bir severim hatta tarzını da beğenirim. Ama benden uyarması. Bu taklit olaylarında çekirge bir sıçrar iki sıçrar üçüncüsünde ne olur Allah Kerim !
 
Gossip Girl gibi yazımın sonuna XOXO 'yu da koyup topu size atarım ve köşeme çekilirim :)
 
UYARI : Bu konu blogumun ismi ya da linki yer almadan haber yapıldığı taktirde yasal işlem başlatılacaktır!
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top