30 Ekim 2013 Çarşamba

0

Kibe Dolması



Bismillah diyelim ve çok önceden pişirip hala tarifini yazmadığım  bu güzel mumbar ve bumbar dediğimiz güzel yemeğimin tarifini yazayım sevgili okuyucu işte tarifim
malzemelerimiz
1 adet işkembe
iç harcı için
1 su bardağı pirinç
1 çay bardağı iri bulgur
1 çorba kaşığı domates salçası
500 gr kuşbaşından ufak doğranmış et
1 tatlı kaşığı reyhan
1 çorba kaşığı isot
3 adet orta boy kuru soğan
yeteri kadar tuz
üzeri için
1 çorba kaşığı domates salçası
yapılışı
sevgili okuyucu ben bu işkembeyi Diyarbakırdan temizlenmiş olarak aldım tekrar gözden geçirdim yıkadım veyapılışına başlayalım işkembemizi çok büyük olmamak şartıyla parçalara bölelim 1 tarafını açık bırakıp torba gibi dikelim iç harcımızı soğanımızı etimizi doğrayalım 1 tepside tüm malzemelerimizi karıştırıp  hazırlayalım diktiğimiz işkembelerin içine harcımızdan çok fazla olmayacak şekilde dolduralım işkembemizin açık kısmını dikelim tenceremize koyalım ( ben düdüklü tencerede pişiriyorum) üzerini 2 parmak geçecek kadar su koyalım salçamızı da ekleyip pişirelim afiyet olsun bu kibemizi urfa usulü salçalı yaptım biz diyarbakırda salça koymuyoruz 2 türlü de güzel oluyor inşallah birgün de Diyarbakır usulü yaparız


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top