28 Ocak 2014 Salı

0

Kiymali bezelyeli patates yemegi

Kıymalı bezelyeli patates
Bezelyeli patates
Kıymalı bezelye patates


   
                                            Kıymalı bezelyeli patates yemeği nasıl yapılır


Ben yazın bezelyemi alıp deepfrize atıyorum. Kışın böyle yemeklerde yada salatalarda veya pilavlarda kullanıyorum. Bizim evde sadece bezelye ile yapılan yemek pek tercih edilmiyor. Ama böyle içine patatesde koyarsam itiraz edilmeden yeniyor. Ben bu usulü yazın taze fasulye yemeğindede kulanıyorum. Sizede böyle kandırmacaları tavsiye ederim.


Gelelim yapılışına:
Malzemeler

Patates (kişi sayısına göre ayarlanacak)
Bezelye (oda patatesle orantılı olması gerek)
150-200gr kıyma
Domates salçası
1 Adet kuru soğan
Tuz
Yeteri kadar su

Yapılışı:
Tenceremize kıymamızı koyuyoruz rengi dönene kadar kavuruyoruz. Sonra küp küp doğranmış kuru soğanlarımızıda ekleyip bir sürede soğanlarla beraber kavuruyoruz. Salçamızıda bir dk kadar kavurup sırayla bezelye ve kuşbaşı doğradığımız patateslerimizi tuzumuzu ve üzerini biraz geçecek kadar sıcak suyumuzu ekliyoruz pişmeye bırakıyoruz. Birer tane bezelye ve patatesten alıp pişip pişmediğini kontrol ediyoruz.
İsterseniz yanına makarna yaparak bir öğün olarak tüketiyoruz

afiyet olsun

kıymalı bezelyeli patates
bezelyeli patates
kıymalı bezelye ve patates yemeği



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top