29 Ocak 2014 Çarşamba

0

yeşil mercimekli kabak



Sevgili okuyucu dün akşam için kabaklı bir şey yapayım dedim eltimini   gelinine sordum karar veremiyorum kabaklı ne yapayım diye bana dedi ki annem yeşil mercimekli kabak yapardı çok güzel olurdu dedi ve güzel oluyorsa birde kabakda içindeyse kim tutar benı deyip hemen başladım yemeğin hazırlığına bu arada unutmadan eltimin gelini istanbullu yani bu yemek istanbulun yemeği hepimizin güzel cennet İSTANBULu ve işte tariim nasıl yapmışım buyurun
malzemelerimiz
1 su bardağı yeşil mercimek
1 kilo kabak
1 adet büyük kuru soğan
2 çorba kaşığı domates salçası
1 çay bardağı zeytinyağı veya sıvıyağ
yeteri kadar tuz
yapılışı
mercimeklerimizi yıkadıktan sonra tenceremize koyalım üzerine 3 su bardağı kadar sıcak su koyup mercimeklerimizi haşlayalım süzgece döküp bekletelim tenceremize doğradığımız soğnımızı ve yağımızı koyup kavuralım salçamızı da ilave edip biraz daha kavuralım üzerine kabaklarımızı halka doğrayıp tekrar ortadan kestiğimiz yani ay şekli verdiğimiz kabaklarımızı 2 su bardağı suyumuzu tuzumuzu ve mercimekleri koyup kabaklarımız yumuşuncaya kadar pişirelim piştikten sonra arzuya göre limon sıkalım limonlu güzel oluyor afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top