31 Mayıs 2010 Pazartesi

0

perde pilavı ve közlenmiş patlıcan salatası

Canım kızımın ilk yaş partisi hazırlığımdan ilk tarifler..
İlk tarif perde pilavı davet sofralarına çok yakıştırdığım bir yemek. Tarifi portakal ağacından bu pilavı daha öncelerde yaptığımda beş baharım  evde yoktu içine karabiber çok az miktarlarda yenibahar ve tarçın atmıştım çok yakışmıştı bu sefer Türkiye'den getirdiğim için vardı ama nane kokusu ağır basmıştı ben pek yakıştıramadım pilava kuru naneyi. Siz de yapmaya karar verirseniz bence baharata dikkat edin derim. Birde bu sefer fıstık koymadım içinde bolca zaten badem vardı (200gr). Hamurun kıvamı tam yerinde birde son püf noktası hamuru yoğurduktan sonra buzdolabında birkaç saat bekletin yağlı ve yumuşak hamur olduğundan daha iyi sonuç aldım. Unutmadan 3 tane büyük tavuk bacağı haşladım ve 3 su bardağı pirinç resimdeki büyüklükteki kalıba denk geldi birazda arttı. Ne kadar çok yazdım bir pilav için değilmi ama çok güzel bir tarif tam anlamıyla memnun kalmanız için hepsi. Tecrübelerimi paylaştım. Portakal ağacına da teşekkür etmek lazım tabi arşivlerimize bu güzel pilavı kattığı için. Ben size tarifin aynısını aktarıyorum.  




perde pilavı
4 adet tavuk göğsü
1 kg pirinç
300 gr badem
100 gr dolmalık fıstık
2 ym kaşığı beş türlü baharat

hamur malzemesi
3 yumurta
5 ym kaşığı yoğurt
125 gr margarin
1 çay bardağından biraz eksik sıvı yağ
1 pk kabartma tozu
tuz
aldığı kadar un

hepsini karıştırın güzelce yoğurun yumuşak hamur elde edin.

hazırlanması
Pilavı diri olacak şekilde pişirin tavukları haşlayıp küçük parçalara ayırın ve hafif yağda kızartın. Büyük tepsiye pilav, tavuk, badem, dolmalık fıstık ve baharat konulur güzelce harman edilir. Önceden hazırlanan hamur bir küçük bir büyük parçaya ayrılır büyük parça merdaneyle açılır margarinle yağlanmış kalıba serilir pilav içine doldurulur. Ayrılan hamur parçası merdaneyle açılır pilavın üzeri tamamen kapanır 1 saat 200C fırında pişirilir. Ters çevrilerek servis yapılır.


közlenmiş patlıcan salatası

malzemeler
1.5 kg patlıcan, közlenmiş soyulmuş limonlu suda bekleyen
4 tane sarımsak ince kıyım
2 adet kırmızı biber, közlenmiş soyulmuş ufak doğranmış
yarım demet maydonoz ince kıyım
1 aida bardak zeytinyağ
1 çay kaşığı karabiber
yarım limon suyu
tuz

hazırlanışı
Patlıcanlar kuşbaşı doğranır içine diğer malzemeler eklenir karıştırılır servis tabağına alınır ve üzeri kıyılımış dereotuyla süslenir





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top