5 Mayıs 2010 Çarşamba

0

sebzeli karışık pizza






malzemeler:
500 gr. un
1 pk kuru maya
aldığı kadar su
1 yemek kaşığı şeker
tuz

Mayayı şekeri, bir çay bardağı suyla karıştıralım. Unu, tuzu mayayı aldığı kadar suyla yoğuralım. Hafif ele yapışan bir hamur olmalı. 3-4 saat bekletelim. (pizza hamurunu öğlen yoğurdum akşam yemeğine kadar mayalandırmaya bıraktım. 2 katına kadar yükselmişti)

Üstü için:
3 yemek kaşığı salçayı 1,5 su bardağında ezelim. İçine yarım çay bardağı zeytinyağ, 1 ym kaşığı kekik, 1 ym kaşığı toz kırmızı biber, 1 ym kaşığı karabiber 2 diş rendelenmiş sarımsak ve tuz ekleyip çırpalım. Hamuru fırın tepsisinin boyunda 1-2 cm kalınlığında açalım yağlanmış tepsiye yayalım. Üzerine hazırladığımız salçalı karışımı döküp her yerine sıvayalım. 200 derece fırında hamur tava gelene kadar pişirelim. Fırından tepsiyi alıp 150 gr rende kaşar peynirini serpelim. Dilediğimiz malzemeyi dizelim (ben kabak, domates, sucuk, mantar, zeytin koydum) son seferde 100 gr dil peynirini parça parça koyalım. (burada çok kolay bulunabildiği için mozzerella kullandım)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top