5 Mayıs 2010 Çarşamba

0

Sevgili Günlük-Hıdırellez 2

        Ben çok inanırım bu günün özelliğine.5 Mayıs' ı 6 Mayıs' a bağlayan akşam güle para bağlamak, yerlere veya bir kağıda dileğimizi çizmek ya da maketini yapmak, taze soğan saplarını bağlamak gibi ritüelleri coşkuyla yerine getiririz. Eskiden ateşten de atlardık. Komşunun 4 adet taze soğanını günler öncesinden reserve ettim bile :) Yarın bağlayacağım... Bu soğanlar hep doğruyu söylüyor. Yıllardır bebek için bağlarım, hiç uzadığını görmedim. 3-4 yıldır bebek istemeyi bıraktım, küstüm bu dileğime. Diğer dileklerim uzar, o yerinde sayar. Geçen yıl SBS için bağladığımız tuttu ve oğlum Anadolu Lisesi'ni kazandı.

       Haftalar öncesinden, arkadaşlarla Perşembe günü bir yerlere gitmeyi planladık. Hatta ilk olarak piknik-mangal yapmayı düşündük. Sonra  uğraşmayalım, yemeğe gidelim, dedik. Yazıyı yazdığım saatlerde henüz kesinleşmemiş olmakla birlikte, bir yemeli içmeli kutlama olacağı kesin gibi :)

       Bugün arkadaşlarımla Hıdırellezi konuşurken, biri çantasından geçen sene yazdığı dilek listesini çıkardı. Ferman gibi birşeydi. İstemedik birşey bırakmamış, dünyada cennet gibi... Kızdık ona, senin yüzünden Hızır A.S. bize gelmeye fırsat bulamayacak diye :) 

       Geçen yılki Hıdırellez yazım burada, yorumları tekrar okudum az önce. Bence siz de okuyun :)

Türk Wikipedia'sı Vikipedi bakın ne kapsamlı yazmış konu hakkında...



Güncelleme: Taze soğan olayını sormuşsunuz. Link verdiğim geçen yılki yazımda yazıyor. Oradan okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top