19 Ocak 2014 Pazar

0

Evde ekmek!


Bi ara TV de ekmeklerle ilgili söylentiler çıkmıştı-gerçi hangi ara çıkmıyor ki... Her neyse ben midenizi bulandırmak istemediğim için duyduklarımdan bahsetmeyeceğim, zaten konu o değil.. :) Konumuz evde ekmek nasıl yapılır..?
Her şey tamam bir ekmek yapmadığım eksikti!:))

Gururla söyleyebilirim ki bir ara evimizin bir haftalık ekmek ihtiyacını ben temin ettim diyebilirim.. :)
Tabi bunda MyHusbandın o bir hafta içinde şehir dışında oluşunun ve benim ekmek almayı unuttuğum ve dolayısıyla ekmeksiz kaldığım içinde gecenin bir vakti ekmek yapmak durumunda kalmamın da etkisi var! Sonra hoşuma gittiği içinde aynı hafta içinde 2 kez daha yapmışlığım var..
Hepi topu ekmek maceram bundan ibaret!:)

Sonra?
Sonra pes ettim tabi... Sürekli eve ekmek yetiştirmek durumunda olmak gerdi:)


Tarif Missgibi.comdan..



Kolay Ekmek Yapımı İçin Malzemeler:


  • 2 su bardağı Un
  • 1 su bardağı Ilık Su
  • 1 tatlı kaşığı Kuru Maya
  • 1 tatlı kaşığı Şeker
  • 1 tatlı kaşığı Tuz

Kolay Ekmek Yapımı Hazırlanışı:

1- Bir kabın içine unu koyuyoruz. Mayayı, şekeri ve tuzu ilave edip kaşıkla karıştırıyoruz.
2- Orta yerini açıp ılık su koyuyoruz. Ben biraz su ısıtıp oda sıcaklığındaki suyun içine koydum. Ilıktan birazcık sıcak oldu. Kaşıkla karıştırıyoruz. Güzelce. 1-2 dakika karıştırdıktan sonra elinizle güzelce toparlıyoruz. Hamur ele yapışan bir hamur zaten çok fazla oynamaya müsade etmiyor. Üzerini kapatıp sıcak bir ortamda 1 saat kadar mayalıyoruz.
3- Hamur iki katına çıkmış olmalı. Kelepçeli bir kalıba (en küçük boyuna getirmek gerekiyor.) Eğer daha fazla yapacaksanız 2 katı malzeme kullanın) hamuru kaşık yardımıyla koyuyoruz. Üzerini kapatıp 45 dakika daha mayalama bırakıyoruz. Soğuk fırına yerleştirip, fırını 180 dereceye ayarlıyoruz. Üstü pembeleşene güzelce pişene kadar fırında tutuyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top