26 Aralık 2012 Çarşamba

0

Dinsizlik propagandası

Yok hayır, bunu dinle bi ilgisi yok. Dinsizlik bir inanç türü değil zira.. ve evet, tam olarak yaşamla ilgili bir durum bu. Dinsizlik bir tür durum mu, yoksa insanlığın hallerinden biri mi, yoksa kafayı inançlarımıza saygı duyunuz aman da çok hassasız ile bozmuşların arsız dayatmacılığıyla, sapkınlık ve hatta sapıklık mı.. Bilemiyorum. En iyisi yazıya bir daha başlamak.

Buyurun öyleyse,

Dinsizlik hiçbir şey olmasa bile, bir durum beyanıdır. İstenirse söylenir, istenmezse söylenmez.

Dinsizliğin propagandası gayet güzel yapılır. Sen nasıl dinini göğsünü gere gere söylüyorsan, dinsiz bir insan da hiçbir dine sempati duymadığını, onlarsız hayatının çok daha mutlu olduğunu ve hatta, eğer istersen senin de denemende bi sakınca olmadığını söyleyebilir.

O üstün hoşgörünle "kardeşim söylemesin demiyoruz ki.. ama misal bir ay ramazanda bari sussun" diyorsan, e yine yanlışlardasın diyeceğim, çünkü düşünce ve ifade özgürlüğü senin dininin ibadet zamanlamasına uymak durumunda değil. Bunu anlayamadığın için zaten katılmadığın her fikrin ifadesini öyle ya da böyle ama illa ki bir şekilde engelleme derdindesin.


Hem dinsizliği tanrıtanımazlıkla karıştırmanın da alemi yok, kaldı ki tanrıtanımazlığın da hiçbir kötü yanı yok. Ancak, bir yaratıcının varlığına iman eden insanların epey bi kısmı (evet şaşırma, özellikle eğitim ve refah düzeyi yüksek batı medeniyetlerinde) aynı zamanda bir dine iman etmiyor. Dinlerin bütün günahları ve sevaplarıyla insan elinden çıkma olduğunu düşünüyor, tanrının bu işlerle uzaktan yakından bi ilgisi olmadığını söylüyor.

Şimdi sen buna da işte bu da bir tür inançtır diyebilirsin, normaldir. İnaçla kodlanmış kafaların seçenekleri pek renkli olmuyor, farkındayım.

Gelelim benim bu dinsizler hakkındaki düşüncelerime:

Hiç tasvip etmiyorum. Ulu yaratıcım Uçan Spagetti Canavarı'nın makarnavari varlığına ve ricalarına haksızlık olarak görüyorum. Çok ama çok dindar bi pastafaryan olarak dinsizliği abesle iştigal, ve abesle iştigali de vakit kaybı olarak değerlendirip, bütün dinsizlere akıl fikir diliyorum. Ancak bunu yaparken, onların dinsizliklerini beyan etmelerine ve hatta beni dinsizliğe davet etmelerine karşı çıkmıyorum. 7/24 uğraşabilirler, bayram seyran kutsal gün 13.Cuma neyin fark etmez, istedikleri kadar çabalayabilirler. No problem.

Sana da aynı gönül ferahlığını ve aynı inancına güveni temenni ediyorum aziz kardeşim.

Yeter ki insanların düşüncelerini nasıl ve ne zaman ifade edeceklerini buyurma. Bak sonra Alevilere ibadethane beğenenler gibi olursun maazallah. Sonra misal, kendi dinlerinin mescidini opera binasına bile açmaya niyetlenen ama meclis binasına cemevi açma isteğine hayır diyenlerden olursun. Çok ayıp.

Hem belki de, sadece, insan evladının başına ördüğü devasa çorap için dinlerden vazgeçenleri dinlemek lazım. Yeryüzü ibadethane, aklın ve yüreğin, elçi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top