24 Eylül 2013 Salı

0

Pekmezli Börek


Malzemeler...

- 1 kilo un
- 1 fincan sıvıyağ
- 1 çay bardağı pekmez
- 350gr kıyma
- 1 büyük kuru soğan
- biraz karabiber
- biraz pul biber
- tuz

yapılışı

- biraz tuz, pekmez ve suyla hamurumuzu yoğuruyoruz kulak memesi yumuşaklığında.
- yoğurduğumuz hamuru dinlendiriyoruz
- kıymamızı az yağla kavuruyoruz doğradığımız soğanları ekliyoruz kavuruyoruz
- tuzunu karabiberini pul biberini ekliyoruz bazıları cevizde kıymaya katıyor ben koymuyorum
- hamurumuzu çiğbörek gibi birer tane açıp kıymayı yufkanın yarısına koyup diğer yarısını üzerine kapatıp kenarını elimizle büküp çeviriyoruz ben biraz değişik yaptım
- bir yufka açtım yarısına kıymayı koydum öbür yarısını üzerine kapattım kesme aletiyle kareler halinde kestim
- sıvıyağda kızartıyoruz içinde pekmez olduğu için hemen kızarıyor dikkat edin
- afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top