3 Eylül 2010 Cuma

0

saray sarma (fatih sarması)

Bu tatlıyı ufukmutfakta bloğunda gördüğümden beri yapmak istiyordum herkez tatlı yapma telaşına düşeceği içinde tam zamanı dedim. Çekilmiş antepfıstığını Türkiyeden gelirken almayı unuttuğum için çekilmiş fındıkla yaptım böylesi bile nefis oldu. Evdeki çeşnicimiz tadına baktığında hımmmm bazı tatlılara bakarsın muhteşem gözükür bazılarınada bakar birşeye benzetemezsin ama tadı damakta patlar, buda damakta patlayanlardan olmuş dedi. Ben bunu iltifat olarak kabul ediyorum :) Tarifin orjinali zuhal yalçının karnavalında. Bayrama kadar gül tatlısı ve kolay üçgen baklavayı yayınlamayı istiyorum. İki küçük çocukla bundan fazlasıda zaten olmuyor. Yoksa istediğim, bloğumu şenlendirecek bir sürü şerbetli tatlılar var onlarda zamanla birazı da kurban bayramına inşallah.
malzemeler

5 adet yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 pk vanilya
1/2 pk kabartma tozu
1 su bardağı antep fıtığı (opsiyonel fındık,ceviz)
1 su bardağı şeftali reçeli (kayısı,erik)

Şerbeti için

3 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1/2 limon

hazırlanışı

Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Un, kabartma tozu, vanilya (Ben bu paket vanilyaları kullanmıyorum sentetik olduğu için. Çubuk vanilya kullandım. Evde yoksada hiç kullanmıyorum.) ekleyip üzeri göz göz olana dek çırpın fırın tepsisine pişirme kağıdı yayın üzerine pandispanyayı dökün spatulayla yayın. Önceden ısıtılmış 200C fırında 15-20 dk pişirin. Fırından çıkarıp ilk harı geçtikten sonra rulo yapın ve açın içine reçeli sürün fıstıkları serpin tekrardan rulo yapın.

Şerbeti için su ve şekeri 20 dk kaynatın, yarım limonun suyunu sıkıp 5 dk daha kaynatın. Ilındığı zaman sıcak kekin üzerine kepçeyle şerbeti gezdirin üzerinede fıstık serpin. Mutlaka kaymakla yoksa benim gibi mascarpone ile servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top