21 Mart 2011 Pazartesi

0

Yirmi yaş dişi neden var?

Şimdi şöyle notu: Yirmilik dişlerin ne halt yemeye var olduklarıyla ilgili gayet bilimsel bir açıklama yaptım, ama inandırıcı olsun diye masal süsü verdim. Bence gayet mantıklı ve faideli oldu. Afiyet olsun.

Masallar masallar.. hep rivayet edilmiş bunlar, hep anlatılagelmiş. Sonra zamanın tozlu raflarında, çıkmaz sokaklarında unutulmuş gitmiş.

Rivayet odur ki, tanrı insanı yaratmadan önce, "Yaratılmışlar, Acaba nasıl yaratılmışlar? ve Yok canım bunu ben yaratmış olamamlar" meclisini toplamış ve demiş ki:

"Bir sorunumuz var:/"

"Nedir tanrım?" demiş toplaşanlar,

"Galiba insan" demiş Tanrı.

"Yeni bir canlı mıdır kendisi?" demiş Azrail,

"Ya evet, ve aynı zamanda ziyadesiyle ölümlü:((" demiş Tanrı.

"Yok abi bitmez benim işim!" demiş Azrail.

Bunu duyan Cebrail durur mu hemen parmak kaldırıp söz istemiş gayet saygılı bir 'Yok canım bunu ben yaratmış olamamlar' olarak.

"Buyur" demiş Tanrı,

"İnananlardan mı olacaklar ya rabbim?" demiş ve hemen eklemiş, "hayır bunu soruyorum çünkü şimdiye kadar beni, bakın tam sayısını veriyorum, tam olarak 5 kere görevlendirdiniz. Otur otur sıkıldım. o bakımdan."

"Ohoo" demiş Tanrı, "sıkma canını sen ;)"

Tam o sırada, meclisin geniş kanatları boşlukta simsiyah açılan ve arkasında güneş doğmayan büyük kapısı açılmış ve içeriye 'Acaba nasıl yaratılmışlar'ın başkanı girmiş, peşinden tam 77 gözünü sürükleyerek. Son göz de geçince kapı kapanmış. Başkan ve gözleri tanrının huzuruna varmış, evrensel barış selamını vermiş ve demiş ki:

"Kaç dişi olacak?"

Bunu neden sorduğunu o gün o mecliste bulunan hiç kimse merak etmemiş. Çünkü hepsi gayet iyi bilirlermiş ki, tam 77 gözü olan bu canlılın buna ilahi bir ahenkle uyan kaşları, kulakları ve hatta burunları ağızları kolları antenleri bacakları ve çok zevkli daha başka organları olmasına rağmen.. hiç dişi yokmuş. 77 ağız, hiç diş.

Neyse işte sıkıldım sonunu getirecek halim kalmadı, galiba bu başkan bir ağız 32 diş falan duyunca bi isyan örgütlüyor adalet eşitlik şu bu diye. Tanrı da bu gözü dönmüş ahaliyi teskin etmek için "ehemm.. madem öyle ben de bu yeni canlıya öyle bi diş verecem ki, siz dişsiz olduğunuz için bana iki kere daha iman edeceksiniz" diyor.

Masallar masallar..

Ne ki şimdi bu notu: Ne yani bilimsel açıklamalara çok inanıyosunuz da şimdi bana rererö yapılıyor :/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top