15 Eylül 2011 Perşembe

0

KELEBEK



Sen boşver onları uç gönlünce
Onların hiç kanatları olmadı ki...Sen boşver onları uç kendin gibi kelebek gibi...

Bu sözlerle başlamak istedim, bu benim sevdiğim bir şarkı, Nev'e ait. Kelebekleri severim, rengarek, narin, zarif yaratıklar... Neyse ben çok edebiyat yaptım ;) Malzemelere geçeyim, cam boncuk, tel çok kalın olmasın, orta kısma deliği büyük bir boncuk, askısı için deri ip veya mumlu ip olabilir. Ben mumlu ip kullandım.Daha önceden tel çalışmamız olmuştu.Yaprak yapmıştık. O da onun gibi, bakarsanız görürsünüz.



Tel istenilen büyüklükte kesilir, cam boncuk alınıp, çarprazlanır. Yani telin bir ucu, bir de diğer tarafı karşı tarafa geçer, tel çekilir.Büyük yapraklar için sol taraf sayıları,  küçük yapraklar için sağ tarafın sayılarını dikkate alınız.Özellikle ikili bitecek tarafa tel bükülmeden bırakılır. Sakın birli başladığınız yerden bırakmayın.


Uç kısımlar boncuğun içinden geçirilir, üst kısımda büyük olan tarafa anten yapılır. Anteni demiri kıvırarak da yapabilirsiniz, ben boncuk koyarak yaptım. Tercih sizin.

Kolay gelsin, anlamayan olursa yapraklım çalışmasına bakabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top