13 Eylül 2011 Salı

0

Makyaj Fırçaları İçin Kılıf Dikiyoruz

 

Nette bulduğum bu fotoğrafı, örnek alarak kılıfı dikemeye çalıştım.Çok fazla makyaj yapmadığım ve fırçam olmadığı için sadece elimdekilere yetecek kadar bir kılıf hazırladım.

 İlk önce kumaşımızı seçerek üzerine fırçalarımızı yerleştirip bize ne kadar en ve boy lazım onu belirliyoruz. Bu parçadan iki adet kesiyoruz.
 Daha sonra fırçaları koymak için yine fırçalarımızın boyuna uygun cep olacak bir dikdörtgen parçası daha kesiyoruz.
 Ve fırçalarımız kılıfta birbirine değmemesi için ceple aynı boyutta birde kapak kesiyoruz. Ben kapağın altına şeffaf ama hafif sert duran naylon kullandım.

Parçaları hazırladıktan sonra cep bölümünün üst kısmını ve kapağımızın 3 tarafını dikiyoruz. Ve ana kumaşımızın üzerine yerleştirmeye başlıyoruz.
Kumaşın ön yüzüne cebi yerleştiriyoruz, daha sonra tam ortaya kılıfı bağlamak için bir ip koyuyoruz.
Kapağında yüzünü yerleştirdiğimiz zaman son kalan kumaşın tersini yerleştirerek dikmeye başlıyoruz, tabi kumaşı çevirmek için ufak bir boşluk bırakmayı unutmuyoruz.
Her tarafını dikip fazlalıklarını kestikten sonra kumaşımızı çeviriyoruz.
Çevirdiğimiz yerin açıklığını kapatıyoruz, ve fırçalarımızın kalınlığına göre sabunla işaretleyip fırçaların bölmelerini dikiyoruz.
Kılıfımız hazırdır...

En sondaki fırça yerlerini dikmedim, birde kabuki fırçam vardı onu unutmuşum, bu yüzden ona en sondan yer bırakmaya karar verdim.

Sizde fırçalarınızın kalemliklerde durup tozlanmasını istemiyorsanız, böyle basit bir kılıf dikebilir yada elinizdeki fırçalar kadar bir terziye kılıf diktirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top