19 Eylül 2011 Pazartesi

0

TIRTIL YÜZÜK


 Bu yüğü çok seviyorum ;) Ama dörtlü yapınca rockçı yüzüğü gibi oluyor.Bu yüzük yapımı kolay bir yüzük değil.Yapsan bile malzeme nedeniyle tutturmak zor oluyor.Yaptıkça da daha iyi olacağına inanıyorum, bu benim mesela ikinci dörtlü yapışım ;). Malzeme demiştim kum boncuk, misina ve kristal. Gerçek kristal olsun maliyeti az tutar.Sanırım ben 1.60 tl ye almıştım.Özellikle malzemede vurgulamak istediğim misina 25 mm den fazla olmasın çünkü kum boncuk geçirimleri fazla, kum boncuk ise normal kum boncuk olabilir ama şeritler çok hoş duramayabiliyor, o nedenle ipe dizili kum boncuklar daha ho oluyor .Hadi başlayalım.Tüm aşamaları okuduktan sonra başlayın, sürprizle karşılaşmayın ;)


Yarım metreye  yakın misina kesilir.İki kum boncuk bir kristal iki kum boncuk şekildeki gibi ortalanır. Daha sonra kristalle çarprazlanır.Bu şekilde devam eder.Benim parmağıma yedi sıra yeterli geldi. Sizde parmağınızı kapsayacak boyutta sıraların.Unutmadan söyleyeyim daha sonra büzme işlemi var çok azcuk kapsam büyük olsun.






Birinci sıra bittikten sonra bir uçtaki misina kristalden geçirilerek yukarı çıkar, diğer uçtaki misina ise "L" hareketi yapar.Yani yanındaki iki sıra kum boncuğu geçer, daha sonra kendi aşağısındaki kristalden çıkar.
Çıktıktan sonra yandaki ikinci resimde olduğu gibi ilk aşamada çıkan ipe bir kristal, iki kum boncuk konulur.Daha sonra resim üçteki gibi bir kristalle çarprazlanır.
Üçüncü resimdeki gibi bir uç iki kum boncukla ilerleyecek, diğer uca bir kristal iki kum boncuk konulacak  daha sonra krisatlle çarprazlanıcak.                
 Bu yüzükte sıra şeriti iki ve ikinin katları şeklinde olmaktadır.Ben dört sıra şerit yaptım, iki sıra da çok hoş olabilmektedir.İkili de çok hoş.





    Büzgülü olacağından bahsetmiştim. Dört sıra bittikten sonra misina uçları yardımıyla iki farklı şerit çizgilerinden kum boncukların içinde dolanılır.Çok sabır isteyen bir aşama o nedenle misinanız ince olmalı 25mm den fazla olmamalı.Büzülmemiş ile büzülmüş arasındaki farkı görmüşsünüzüdür.Büzülmemiş daha yayılmış ve kum boncuk araları açık.

Gelelim yüzüğün aparat kısmına.Genelde boncuklu yüzüklere kum boncuktan aparat yapılır, demir yüzük aparatı kullanılmaz.Burada başka bir konu da gözümüze çarpıyor, aparatımızı kum boncuk yardımıyla biz de yapabiliriz.
Biten yüzük şemasının içinden misinayı iki kristal içinden geçiririz. Geçirilen uçlara üçer tane kum boncuk koyarız, bu kum boncukları iki kum boncukla çarprazlarız.Daha sonra uçlara ikişer kum boncuk ve bunları iki kum boncuk çarprazlaması devam eder.Şemaya kum boncuklar monte edilir, başlangıçtaki gibi son aşama üçer kum boncukla bitirilirBitirilen uçlar kesilmiyor..Burada da şunu vurgulayayım birazcık dar olsun dizim. Çünkü daha bitmedi :)


Daha bitmedi demiştim. Uçlara ikişer kum boncuk iki de çarprazlama demiştim.Aparat bu şekilde bitirilebilir.Ama bu dayanamayanlara özgü birşey, gerçekten kum boncukla uğraşmak zor :) Ama bu seferde sağlam olmuyor, aparat zamanla gevşiyor.Bitirilen şemanın kesilmeyen uçları biri aşağıda biri yukarıda kalıyor.Kalan uçlar şu şekilde hareket ediyor: yanındaki  iki kum boncuktan geçiriliyor sen bir kum boncuk alıyorsun tekrar iki kum boncuktan geçer, bu şekilde ileler.Birinci resme dikkat ! Bu arada bu iki uç bağımsız hareket eder.En sona birleşir, bağlanır, yakınır.

İşte bu kadar zor olduğu için benim de makine olmadığı için yüzük yapımı anlatmaktan biraz güç oluyor :)) Ama olsun ben memnunum,acemice de olsa bilgimin zekatını veriyorum ;=) Yaptığınız modelleri ozlemacar41@hotmail.com'a bekliyorum, sizin adınıza yayınlamak isitiyorum.Hoşçakalın ;)








              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top