5 Mart 2013 Salı

0

Bir gün yine bir yumurta...

“… Sonra dedim ki ‘alın getirin karşıma konuşayım bi’ dedim. Öyle her türlü yetkiyi elinde tutan bir makam sahibi olarak değil, ne bileyim işte bir abi gibi konuşayım dedim. Geldi oturdu karşıma, baktım şöyle bir yüzüne, eh işte temiz aile çocuğuna benziyor. ‘Tamam’ dedim, ‘bu işten bize epey ekmek çıkar.’ Şimdi bu çocukları demokratik hak diye yok efendim ifade özgürlüğü var diye kandırıyorlar, veriyorlar ellerine yumurtaları salıyorlar üstümüze.  Amaçları da evlatlarımızın burslarını kestirmek, yurtlarından attırmak. Yer açılsın da kendi tanıdıkları gelsin yerleşsin diye. Yoksa herkes hizmetlerimizden memnun ve hatta müteşekkir. ‘Bunun ana babasını bağlayın telefona’ dedim, bağladılar. ‘Sahip çıkın evladınıza, yaptınız madem takip edin’ dedim. ‘Devlet devlet nereye kadar? Her öğrenciyi biz takip edemeyiz ki?’ diye ekledim bir de. Neyse efendim sonra bu kandırılmış genç arkadaşımıza evrim teorisinin nasıl kuyruklu bir yalan olduğunu oracıkta iki dakikada açıkladım. Dedim ki ‘yumurtaya can veren rabbim bizden mi esirgeyecek bir canı? Neden maymuna ihtiyaç duysun ki?’ Sonra derin bir nefes alıp bitirici vuruşu yaptım: ‘Yukarıda Allah var!’ dedim. İşte o an gencimizin gözlerinden anladım ki ikna olmuştur. Yaptığı hatayı anlamıştır ve ‘evrim doğruysa bugün maymunlar neden insan olmuyor?’ sorusunu soracak kıvama gelmiştir. Bu mertebeye ermek için aslında uzun zaman, emek, çok çalışma ve mümkünse liselerde ders veren biyoloji öğretmeni olmak gerekiyor ama gencimiz kanımca çok zeki, anladı hemen beni. Tabii burada benim ikna kabiliyetimi de inkar etmemek lazım. Bir de elbette sansür yetki ve kabiliyetimi de gözardı etmeyelim. Evrimi sansürleme yetkim var benim. Ben evrimi sansürleyince evrim aslında hiç olmamış oluyor. Sansürün amacı bu zaten. Bi şeyi sansürlediniz mi o şey hiç olmamış oluyor.  Hem ‘Yukarıda Allah var!’ açıklaması gayet yeterli. O değil de, nasıl hoşgörülü demokrat bi yetkiliyim değil mi? Almışım bana yumurta atmak isteyen bir genci karşıma, abi abi konuşmuşum. Yukarda Allah var şimdi.. profilden de iyi çıkmışım sanki?...”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top