28 Mart 2013 Perşembe

0

Milli Eğitim'e bayılıyorum


Milli Eğitim Bakanlığı'na bayılıyorum. Çocuklarımızın hayal gücü körelmesin, hatta alabildiğine gelişsin diye uğraşıyorlar.. ki, bence çok ama çok önemli bir iş yapıyorlar. Çünkü ufacık bir hayalle başlar her şey bu alemde.

--Şimdi belleğimizin arşivinden tozlu bir plak çıkartalım, eşilik etsin bize yazı boyunca--

"imagine there's no heaven, it's easy if you try.. no hell below us, above us only sky"

Hayal et.. sevgili öğrenci sen de hayal et. "İnsan yaratılmıştır"ı hayal et. Nasıl olabileceğini, bunu kimin yaptığını, neler düşündüğünü, tasarlarken aklından nelerin geçtiğini hayal et. Hayallere de zindan yok ya? Hayal et sen de.

Okul kitaplarında artık sende merak uyandıracak, araştırma inceleme doğrulama ya da yanlışlama isteği uyandıracak bilimsel teoriler yok. "İnanıyorsak var" temelli dogmalar var. "Neden" sorusunun karşılığı olarak "işte eyle" cevabı var. Çünkü "insan yaratılmıştır"ın bir açıklaması yok. İnancı var.

Hayal et sen de sevgili çocuk, sana mutlak bilgi diye sunulan yaradılışı hayal et.

Belki sana en şahane eğitim diye, taa en başından son bölümüne kadar Battlestar Galactica izletsek, çok daha eğlenceli ve emin ol, çok daha faydalı olur. Hem orada bu yaradılış akıllı tasarım evrim vs. hengamesine çok hoş bir açıklama da bulursun.

Madem ders diye "inandığımız için öyle" kaynaklı bi şeyler öğretiliyor, kim bilir, belki sen de buna inanırsın? Belki sen de başkalarının hayallerini izlerken, kendi hayal alemine yepyeni bambaşka ve hatta biraz da acayip kapılar pencereler açarsın? Belki sen de "neden olmasın?" dersin. Belki o küçük ellerini yanaklarına dayayıp, "bak işte aynen bizi anlatıyor, biz böyle olduk herhalde" dersin. Kim bilir? İnanınca oluyor nasılsa, bu da olur.

İstersen hazır belleğin unutulmuş köşelerini karıştırmaya başlamışken bir de Tanrıların Arabaları'nı bulup çıkarılım, bir dönem ders diye okutalım sana? Yazarını şimdi boş ver, istesen araştırır bulursun, Google ne güne duruyor? Hayır hayır şimdi bakma kim diye, kaynatma konuyu.. daha anlatacaklarım var.

Aslında tek bir kitaptan söz etmiyorum, Tanrıların Arabaları ve devamı olan birkaç kitaplık bir seriden söz ediyorum. Onları sırayla okutalım sana. Evet evet en güzeli bu olur. Böylece, insan ırkının bu gezegendeki serüvenini başka bir hayal gücünün rehberliğiyle izlersin. Aklına Zeus gelir, Apollo gelir.. ve belki sen de "demek o mitolojik kahramanların kaynağı binlerce yıl önce uzaydan gelen ziyaretçilermiş" dersin. İnsanın uzaylılar marifetiyle nasıl olup da zeka kazandığını, belki sen de bu kitaplardan öğrenir ve canı gönülden inanırsın.

Milli Eğitim Bakanlığı'mızı hakikaten çok seviyorum. Koskoca bir hayal dünyasını seriyor çocuklarımızın gözleri önüne. Hayal et sevgili çocuk, hayal et sen de.

Ama sonra gel sen de benim gibi Uçan Spagetti Canavarı'na iman et, kafan rahat etsin. Bunu sana bir sır olarak söylüyorum, yoksa Milli Eğitim'in aklının ucundan bile geçmez sana bunu anlatmak. Ne de olsa USC bir hayal onların gözünde. Olsun ama o var, çünkü ben, inanıyorum.

Boş ver güzelim çocuk, beni boş ver. Sen sadece, hayal et.

"...nothing to kill or die for, no religion too.. imagine all the people, living life in peace..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top