26 Ekim 2011 Çarşamba

0

Polar Şapka Dikimi

Havalar iyice soğudu bende kışlık örgü ve atkıları çıkarmaya başladım. Kızımın şapkasını bulamayınca bende dikmeye karar verdim. Evde ki kumaş polarları değerlendirdim. İlk önce kızımın baş çevresinin ölçüsünü aldım ama kumaşım yetersizdi yani bundan kızıma şapka olmadı. Ama en azından nasıl dikebileceğime dair bir fikrim oldu.... Üstte gördüğünüz gibi 2 parça hazırladım.

1-) Her iki parçayıda eninden ikiye katlayıp dikiyoruz.
2-) Daha sonra iki kumaşın tersi size bakacak şekilde iç içe geçirerek iki kumaşı birleştiriyoruz.
3-) Şapkanın yüzünün çevrilmiş tarafını görüyorsunuz.
4-) Ve düz renk polar kumaşı ikiye katlayarak dikiş yerlerini saklamış oluyoruz. 
    Ben katladığım yer açılmasın diye zigzag dikişi uyguladım.


Şapka başa takıldığı zaman böyle duruyor, bu şapkanın adını bilmiyorum bazı yerlerde şirinler şapkası diye geçiyor. Neyse en ucuna da ön taraftaki kumaştan ponpon yapıp ekledim. Sıcacık tutan bir şapka oldu, kızımın başına olmadığı için bende 1 yaşındaki yeğenime hediye ettim...

Bu şapkayı dikmek için kalıba ihtiyaç yok, sadece baş çevresinin ölçüsünün alınması yeterli...
Dikimi bana göre basit oldu, umarım sizin içinde basittir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top