16 Temmuz 2012 Pazartesi

Sevgili Günlük- Tatildeydik- 3.Durak-Tunus-Sidi Bou Said

MSC Splendida ile Batı Akdeniz gezimizin en merak ettiğim kısmındayız. Gezi öncesi okuyup, çok merak ettiğim, Tunus'un mavi-beyaz yapılarıyla, şahane kapılarıyla ünlü Sidi Bou Said'deyiz. Tunus'un başkenti Tunus'ta gezip, otobüslerimize binip Sidi Bou Said'e gidiyoruz.

Beyaz güneşi yansıtması, mavi de akreplerin sevmediği bir renk olduğu için bu tarz yerlerde mavi-beyaz kullanılıyormuş. Bence tüm Türkiye mavi-beyaza boyanabilir, çok güzel hem de çok...

Rehberimizin peşine takıldık...

Dar El Annabi Müzesi
 çarşı
Sartre gibi ünlü yazarların ilham alıp yazdığı ünlü Cafe Des Nattes. Nat Kafe diye okunuyor.

Elim Fatıma'nın eline değdi
 Her köşe kelimelerle anlatılamayacak kadar güzel, fotoğraflar da biryere kadar anlatabiliyor burayı...

Yürürken ne olduğunu anlamadan, dur-yapma demeye fırsat bulamadan bu kadın elime yapıştı ve kaşla göz arasında elime bu kınayı yaptı.

Tunus'un meşhur nane ve fıstıklı çayını tatmak için Sidi Bou Said'in dünyaca ünlü kahvesine Cafe Des Nattes'e giriyoruz.

Bulanık görünmesi için özellikle yukarıdan dökülen, bol şekerli, üzeri fıstıklı nane çayı. Ben Türk kahvesi içmeyi tercih ettim, eşim ve oğlum bu çayı denedi ve beğendiler.

Çok sıcaklamıştık, burada esen güzel rüzgarla serinledik.

Her sokağa tek tek girip yürümek bile başlıbaşına bir keyif, hem sıcak hem de geminin kalkış saatine kadar vaktin sınırlı olması buna imkan vermese de Sidi Bou Said masal gibiydi...
 Sidi Bou Said'den tekrar otobüslerimize binip limana doğru yola çıktık. Bunlar Kartacalılar' dan kalma su kanallarıymış.
 Gemi göründüüüü...
 Tunus'ta Avrupa birliğinden çıktığımız için gemiden inmeden pasaportlarımız bize verildi, Tunus'a vizesiz giriliyor, bu nedenle pasaportlarımızla giriş-çıkış yapıyoruz. Burası Liman girişi...

Bu kale gibi binaya pasaport kontrolüyle girip, içindeki free shoplardan ve Tunus2u tanıtan standlardan ilerleyip gemi tarafına çıkıyoruz.
 İçerisi cümbüş, müzikler çok hoş ve büyüleyici...

Bu kadın sembolik olarak halı dokuttu bana. Bir ilmek attım o kadar :)

Tunus'un özel Harissa acı biber sosunu da buradan alıyoruz. Eve gelince denedik, aşırı acılığı dışında bir özelliği yok.
 Gemiye binmeden bizi karşılayan Kartacalı :) Bu şahinle kendi fotoğraf makinanızla fotoğraf çektirmek bile parayla :)

Geminin etrafında eğlenenler...

Gemiye biniyoruz ve balkonumuzdan son birkaç Tunus manzarası fotoğraflıyoruz...

Karşıda görünen beyaz evler Tunus evleri, gemi hareket ettikten kısa bir süre sonra ...

Gemiye bindikten bir süre sonra Malta'ya gitmek üzere hareket ediyoruz. Yemeğe gitmek için hazırlanırken balkonumuzdan bu rüya manzaraya denk geliyoruz. Önünde çektirdiğimiz fotoğraflar sahte fonla çekilmiş gibi :)