26 Mart 2013 Salı

0

Analı kızlı










Bugün akşam için analı kızlı yemeği yaptım bu yemeğimiz benim bildiğim kadar diyarbakır malatya adana urfanın bazı ilçelerinde ve kısacası bir çok ilde yapılıyor iyiki yapılıyor çünkü çoook güzel ve zahmetli bir yemektir sevgili okuyucu burda diyarbakır usulu değişim her yerde ayrı bir fazla yada eksiği olunca kimse bu niye böyle o niye öyle demesin diye ben diyarbakır usulu yapıyorum ve işte tarifimiz
malzemelerimiz
köfte için
2 su bardağı ciriş
1 su bardağı çiğköftelik bulgur
yeteri kadar tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
sulu kısmı için
500 gr kuşbaşı et
1 su bardağı nohut
2 yemek kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı margarin
yeteri kadar tuz
köftenin iç harcı için
250 gr kıyma
1 adet ufak soğan
1 tatlı kaşığı margarin
yapılışı
cirişi bulguru 1 tepsiye koyalım üzerine 1 su bardağı su dökelim sıcak suya gerek yok şişmesi ve yumuşaması için 20 dakika kadar bekletelim tenceremize kuşbaşı etimizi ve yağımızı koyup etimizi kavuralım salçayı ilve edip biraz daha kavuralım üzerine akşamdan suda beklettiğimiz nohutumuzu koyalım 1 litre su koyup kapağını kapatıp pişirelim ben düdüklüde pişiriyorum etler pişene kadar pişirelim diğer yandan ıslattığımız köftemizi 10 dakika kadar yoğuralım suyu yeterli değilse su alarak yoğuralım köftemizi ikye ayıralım bir kısmını ufak toplar yapalım diğer ayırdığımız köftemizden ceviz büyüklüğünde parçalar alalım içli köfte gibi içini açalım önceden soğanı doğrayıp kıymayı yağı kavurup pişirip soğuttuğumuz kıymalı harcımızdan içine dolduralım yuvarlayıp kapatalım pişen yemeğimize köftelerimizin tümünü atalım köftelerimiz yumuşayınca ateşten alalım servis yapalım afiyet olsun not diyarbakırda bu köfteyi sadece bulgur ve un koyarakda yapıyorlar ben ciriş koydum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top