21 Mayıs 2012 Pazartesi

0

PİRİNÇ PİLAVI (SALMA)





Herkese iyi haftalar dilerim.Blogum da pilav tarifimin olmadığını farkettim .Bu nasıl oldu anlamadım..Sanırım fotolamayı atlamışım.
Çoğu kişinin yaptığından farklı olarak ben pilavı kavurarak değil suya salarak yaparım.
Pilav dediğin tane tane dökülecek..
Yemek konusunda annemin elini aldığım bir gerçek..
Pilavda öyle işte...
Şefim benim seviyorum senii :)

MALZEMELER
2 su bardağı baldo pirinç
1 kahve fincanı arpa şehriye
3 su bardağı su
4 çorba kaşığı sıvı yağ
1 çorba kaşığı margarin /tere yağı
Tuz

YAPILIŞI
Öncelikle pirinçler ayıklanır ,yıkanır.Bir kaba pirinçleri alın,üzerine yarım yemek kaşığı tuz atıp sıcak suyu dökün.Yarım saat bekletin.Beklettikten sonra tekrar yıkayıp süzün.Bu arada tencereye yağları koyup eritin. Arpa şehriyeyi ilave edip rengi dönene kadar kavurun.3 su bardağı suyu ve tuzunu atıp tencerenin kapağını kapatıp suyu kaynatın.Süzülen pirinçleri katıp,kapağı kapatıp 4 -5 dakika ocağın orta gözünde harlı ateşte kaynatın.Daha sonra en kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.

AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top