24 Mayıs 2012 Perşembe

0

Un Kurabiyesi

Un kurabiyesinin pudra şekeri serpilmiş son halinin fotoğrafı yok,
en son fırından çıkacağı zaman ki fotoğrafı var.

Çok güzel planlamıştım. Yanına da neskafe yapacaktım. Kahveyi hangi fincana, kurabiyeleri hangi tabağa koyacağıma bile karar vermiştim. Ama ne yazık ki yetişemedim. Burada onu ihbar etmeyeceğim, o kendini biliyor ;)

Afiyet bal şeker olsun, bir daha yaparım. Bu kurabiyeler aslında annemin Beypazarı gezisi için yapıldı. Birkaç tanede ayırdım hem fotoğrafını çekerim hem de çocuklar tadına bakar diye ama çok güzel göründüğü için dayanamamışlar, yemişler...

Benim "gurme" oğlum bile iki tane yemiş ;)

Malzemesi
9 kahve fincanı un
1 paket margarin
6 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya

Üzeri için
Pudra şekeri

Hazırlanışı

Tüm malzeme karıştırarak ele yapışmayan, kulak memesi kıvamında, yumuşak bir hamur yoğurulur. Yalnız hepimizin kullandığı fincanlar farklı olabilir. O nedenle 7-8 fincan un koyarsınız gerisini hamurun kıvamına göre yavaş yavaş eklersiniz. Çok sert yoğurmayın, yumuşak olacak. Un kurabiyesine kabartma tozu özellikle koymuyorum. İçindeki pudra şekeri gözünüze az gelebilir ama üzerine bolca pudra şekeri koyacağımız için kendini dengeleyecek. Yine de çok şekerli sevenler pudra şekerini bir miktar arttırabilir.


Küçük küçük yuvarlanır.
Ben büyüklüğünü ceviz kadar yaptım. Lokmalık...
Yağsız* tepsiye dizilir ve 180 derecede pişirilir.

Haydi fırına... 
 Çok kızarmayacak, hafif sararacak, hemen alacağız fırından...
Üzerine pudra şekeri serpilir bolca...
zaman tutmadım bir dahaki sefere hem saat tutarım hem de daha detaylı fotoğraflarım. 


Afiyet olsun...

* Püf noktası: Margarin kullandığım hiçbir şeyde tepsinin altını yağlamıyorum. Özellikle un kurabiyesinde tepsinin altını yağlarsanız kurabiyeleriniz yayılır.


Bu tarifi "75. Porselen Demlik Çay Etkinliğine" ev sahipliği yapan birdilimdus'e gönderiyorum.
Kolay gelsin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top