12 Mayıs 2013 Pazar

0

Sen de kendini yasakla



Yayın yasağı varmış. Duyunca ben de dedim ki kendi kendime, senin de yayın yasağın olsun mu? Benim neyim eksik, olsun tabii. Kendimle muhabbet şöyle devam etti daha sonra:

Ben: Tamam haklısın, sana da bi yayın yasağı koymak lazım.

Kendim: Değil mi yani? Hak ettim bence.

Sonuç olarak bugün ayrı tellerden çalacağız okuyucu. Öyle gündemmiş, gerçeklerin saklanmasıymış, ölenin kalanın hesabının şaşmasıymış, olağan şüpheli EsEd'in mevzuyla ilgili açıklama yapıp "ne alakası var yahu biz sorumlu değiliz bu işten, siz kendinize bakın alla alllaa" demesiymiş vs vs.. yani böyle şeyler okumak istiyorsanız, yanlış yerdesiniz, hayır sonradan bilmedim anlamadım olmasın.

Şimdi aslında kendim ile birlikte yayın yasağı getirmek istediğim bazı siyasiler de yok değil hani. Haksızlık yapmak istemem, çünkü ortada hakediş esasına göre çalışan bir yasaklama sistemi varsa, bazı zatlar beni fersah fersah geçer.

Buyrun hemen bir örnek vereyim: Misal Hatay'da bombalar patlamışken ve onlarca can yok olup gitmişken, iktidara mensup bazı çok değerli şahsiyetler bir düğüne katılmışlardı. Açıklaması gelmiş Burhan Kuzu'dan: "Elim bir olay yaşandı, bu da düğünümüzün tadını kaçırdı."

E ama şimdi o düğünün sahipleri, gelin damat, anne babalar akrabalar, dost ve arkadaşlar, yakınlar tanıdıklar vs vs, bu kadar insan, düğünlerinin tadının kaçtığını duyup da üzülsünler mi? Yazık bence, olmasın böyle menfi şeyler. O genç çifti de düşünmek lazım. İşte bu sebeple, belli ki üzerinde iki kere düşünmeden edilmiş bu sözlere ve sözün sahibi muhtereme yayın yasağı getirmek şart.

Bakın size söylüyorum, bu işin mucidi ben değilim. Bu sanatı çok ileri aşamalara taşıyan daha nice ve boy boy iktidar ve güç sahibi insan var. Pekiştirme örneği veriyorum, lütfen dikkat: Trabzon'da Mimarlar Odası'nın düzenlediği forumda "çevre" konulu bir karikatür sergisi açılıyor ve ertesi sabah şehrin iktidar partili belediye başkanı tarafından kapatılıyor. Buyrun işte! Dört dörtlük bir yayın yasağı. Amaç ne diye soracak olursanız, aman sakın ha aklınıza iktidar partisine ve haşmetli başkanına eleştiri yapıldığı için serginin iptal edildiği falan gelmesin.

Doğrusu şudur: Şimdi o sergiyi kim bilir hangi tarama özürlü acemi karikatüristler gezecek, kim bilir hangi hevesli çoluk çocuk gelecek ve yapılan karikatürleri görüp, kendi yaptıklarından utanacak? Sonra da özgüvenleri sarsılacak ve bir daha ellerine kalem kağıt almayacaklar? Reva mı bu? Değil elbette.

Hayır bir de çok rica edeceğim lütfen ama lütfen "ulusal yas ilan edilsin" diyenlere getirilsin bu yasak. Ben sıramı bile veririm yani o kadar önemli bir mevzudur bu. Neden? Çünkü efendim bunu RedHack istiyor. Bakın gördünüz mü olanı biteni? Bu adamlar daha yeni terörist olmaktan çıkarılmadılar mı? Yazıktır günahtır. Şimdi böyle abuk sabuk istekler öne sürmeye başlayıncaa hoop yine terörist mevkine yollanırlar. Yayın yasağı bunun tek çözümü. Kendi iyilikleri için.

İşte böyle değerli okuyucu. Sen de kendini yasakla, her şeyi bekleme devletten. Bak o yayın yasağını kendi kendine gönüllü koyan kaç kanalın, kaç gazetenin şimdi kafası rahat, içi ferah? Ben de kendimi çok iyi hissesiyorum, yani bu kendime koyduğum yayın yasağı iyi geldi, bir dodo kadar hafifledim. Darısı senin başına okuyucucum, bir yasağa bakıyor akıl sağlığın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top